dinsdag 2 december 2014

Surfin' Bird

Het jaar 2014 telt nog 30 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht.

Nummer 30: The Trashmen - Surfin' Bird
https://www.youtube.com/watch?v=ZThquH5t0ow


Johnny beweegt zich in een flits naar buiten. Zijn armen zoeven zo snel door de lucht dat hij bij iedere beweging de lucht breekt als een zweep. Hij stileert zijn blonde haar in de ruit van de bakker met een hoehahuh en loopt parmant verder de straat door. In de verte ziet hij een mooie schaars geklede dame lopen en binnen luttele mini-seconden staat hij voor haar neus en spant hij zijn reusachtige biceps.
'Ay mama, wil je met mij uit vanavond?' Ik bedoel, ik ben knap, jij bent knap, onze kindjes zullen Goden zijn.' Hij tuit zijn lippen om een kusje te ontvangen, maar in plaats van een kusje voelt hij een vuist keihard zijn schedel breken. Zijn eerst perfecte vetkuif zit meteen volledig in de war en er hangen drie tanden uit zijn mond. 'Blijkbaar heeft ze al andere plannen.' zegt hij tegen zichzelf.
Na een flitsend snelle herstyling ziet hij er weer picobello uit.
'Misschien heb ik meer geluk op het stand, daar zijn ze allemaal al in bikini, dat scheelt, hoehahuh.
Johnny loopt het strand op in zijn knalgroene zwembroek.
'Pas op dames, er is een schoonheid op het strand verschenen en jullie mogen er ook wel wezen' zegt hij tegen een groepje meisjes en breekt de lucht met een korte slag van zijn gespierde armen.
Hij pakt zijn surfboard en berijdt meteen de eerste golf. 'Bekijk dit eens' zegt hij tegen een mooie vrouw waar hij naast gaat surfen. Hij doet een handstand op zijn surfboard en drukt zich dan met één arm op. 'Daar heb je niet van terug heh', maar ze had er wel van terug. Met een goedgemikte vuistslag slaat ze de blonde god van zijn bord af. Johnny spoelt aan en zijn surfboard zit dwars door zijn enorme vetkuif heen. Hij ziet er niet uit.
'Hihihi, wat heb jij daar nou?' lacht een leuk meisje hem toe.
'Ik, niets hoor!' zegt Johnny terwijl hij zijn nieuwe haardracht tevergeefs probeert te verbergen.
'Ik vind het wel leuk staan. Schattig.'
'Oh. Ja? Hmmm, ja, het is de nieuwste mode, uuh.'
'Hihihi, jij bent leuk, wil je vanavond iets met mij drinken?'
'Wat met je drinken? Wil je iets met mij drinken? Wat gaan we drinken dan? Gaan we drinken?' Johnny is zo verbouwereerd dat zijn surfboard spontaan uit zijn haar vliegt en zijn vetkuif zichzelf herstelt.'
'Hihihi, grappenmaker. Tot vanavond dan! Mijn naam is trouwens Tanja.'
'Ja, uuh, tot vanavond, Tanja ja, Tanja.'

Uren later staat Johnny nog steeds op het inmiddels verlaten strand en herhaalt hij nog steeds 'Tanja, ja, Tanja'. Maar dan schiet hij opeens wakker uit zijn zelfveroorzaakte hypnose en merkt hij dat het al kwart voor negen is. Hij is bijna te laat 'whoaa mama, ik moet opschieten.' Hij rent naar het restaurantje en plukt onderweg nog wat mooie bloemen uit een perkje.
'Tanja!' roept Johnny terwijl hij hijgend binnen komt zetten.
'Hier zit ik! Aww wat lief, je hebt een borstje bloemen voor mij meegenomen.'
'Maar natuurlijk' zegt hij met een grijns en hij doet een karatetrap richting de ober om zijn aandacht te vragen. 'Één grote aardbeienmilkshake met twee rietjes en extra veel ijs, want we moeten deze veel te hete situatie even wat afkoelen.'
'Oh Johnny, wat ben je toch romantisch.'
'Altijd schatje.'
'Zullen we een foto laten maken?'
'Maar natuurlijk schatje.' Hij wenkt de ober weer met een vreselijk harde vingerknip en duwt de man een camera in zijn handen. 'Een foto a.u.b. en probeer wel al mijn spieren erop te zetten.'

Die avond staat Johnny alleen voor de spiegel en spant hij zijn enorme lichaam nog eens maximaal aan. 'Wie is die knappe man, oh god, ik kan beter de politie bellen. Politie er staat in een knappe in mijn huis, nee wacht, ik ben het maar, hoehahuh!'
Hij loopt naar de huiskamer, zit met een sprong op de bank en bekijkt de foto van Tanja die hij uit zijn zak haalt. Hij zwijmelt weg, pakt zijn telefoon en maakt gelijk een afspraak voor morgen.

De ene date volgt de andere op en Johnny en Tanja hebben het vreselijk naar hun zin. Ze zijn geknipt voor elkaar, tenminste totdat Tanja op een dag aan haar milkshakerietje zuigt en opmerkt: 'Johnny, hoeveel kinderen wil jij?'
'Kinderen? Als in, kleine mensen in luiers?'
'Ja, kinderen, ik wil een heel groot gezin'.
Johnny kijkt haar aan en ziet het liefste gezichtje wat hij ooit heeft gezien. Hij kijkt opeens de toekomst in en ziet een grote gezin met allemaal kleine Johnny's met grote gele vetkuiven en kleine Tanja's met mooie lieve gezichtjes. Hij ziet daarna zichzelf achter een barbecue staan met al zijn volwassen zonen en zijn dochters die in bikini aan het zwembad liggen. Daarna ziet hij zichzelf oud en tevreden met Tanja onder een dekentje op de bank zitten, kijkend naar de foto van hun eerste date.
Dan is hij opeens weer terug in het heden en hij schrikt zich te pletter!
'Ik ben nog helemaal geen opa met kinderen die op de bank onder een dekentje naar foto's van zijn eerste date kijkt!'
Johnny loopt schreeuwend en met zijn armen wild zwaaiend in de lucht het barretje uit. Tanja blijft verdrietig zitten.

De volgende dag loopt Johnny weer op straat en spreekt hij een mooie vrouw aan met een boodschappentas in haar hand: 'Hey schatje, ik zie dat je van lekkere broodjes houdt. Ik heb ook altijd zes mooi gevormde broodjes onder mijn shirt, dan hoef je geen boodschappen meer te doen.' De vrouw haalt een baksteen uit haar tas en stompt deze in de buik van Johnny die kermend neer valt. Liggend op de grond haalt hij de foto van zijn eerste date met Tanja weer uit zijn zak. Zucht. Hij raapt zichzelf weer bij elkaar, stileert zijn haar met onwerkelijke snelheid en precisie terug tot de gele vetkuif en loopt richting het strand. 'Misschien zijn daar nog wat mooie surfende meisjes die dringend een mooie man nodig hebben. Hoehahuh!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten