maandag 29 december 2014

Comfortably Numb

Het jaar 2014 telt nog 3 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht gebonden.

Nummer 3: Pink Floyd - Comfortably Numb (pulse versie)
https://www.youtube.com/watch?v=vi7cuAjArRs


Het vuurtje smeult nog zachtjes.
Ik zink weg in mijn stoel.
De lichtjes flitsten New York stijl.
De trappen leidden nergens heen.
Ik weet wat ik bedoel.

De golven landen zachtjes.
'K ben aangenaam verdoofd.
De wereld sluit zich langzaam af.
Een staat van niets bereikt mij nu.
Mijn helderheid gestoofd.

Een schreeuw ontwaakt mij dan bruut.
Jochem kippenpoten!
Ik kijk verdwaasd mijn moeder aan.
De tranen staan nog op mijn wang.
Ik kluif onverdroten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten