vrijdag 5 december 2014

Black


Het jaar 2014 telt nog 27 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht.

Nummer 27: Pearl Jam - Black
https://www.youtube.com/watch?v=cs-XZ_dN4Hc


Lieve Ramona,

Ten eerste, het spijt me.

Ten tweede, ik wilde gewoon even laten weten dat het echt heel erg goed met mij gaat. Sinds die noodlottige dag van ons afscheid heb ik op mijn trouwe paard door het dorre land gedoold. Ik heb veelal buiten geslapen of eindeloze nachten wakker gelegen in muffe veeschuren. Afgelopen week heb ik vreselijk stennis staan schoppen in een kroeg en heb ik drie mensen dodelijk verwond. Dat soort dingen gebeuren er dus als ik overstuur ben. Ik dacht ik meld het gewoon even, zodat je een beeld krijgt van de consequenties van je acties.

Ten derde wilde ik nog even terug komen op ons akkefietje een week voor ons afscheid. Het akkefietje wat jouw je daad deed begaan en mij van je weg dreef. Weg dreef langs prachtige berglandschappen, eindeloze grasvelden gevuld met grandioze bizons en beeldschone woestijnen met grote oases erin. Tenminste, dat is wat ik mij had voorgesteld, maar het leven van een dolende cowboy valt mij tot nu toe bitter tegen. Ik ben al drie keer van mijn paard afgevallen (in de stront nog wel!) en er zijn nergens douches om jezelf te op te frissen. Ik heb honger, dorst en heb het vreselijk koud gehad in de eenzame nachten. Ik schaam me er niet voor te moeten zeggen dat ik heel wat tranen heb moeten laten. Ik neem je dit kwalijk. Maar ik ben aan het afdwalen, ik wilde het hebben over ons akkefietje!
Ik wilde alleen gelaten worden en jij bleef maar tegen me aanpraten of we een nieuw douchegordijn moesten kopen of dat we de oude gewoon eens moesten schoonmaken. Godverdomme Ramona, ik wil best meedenken met dit soort dilemma's, maar soms moet je de situatie beter inschatten. Ik zat daar gewoon een depressie te hebben, dan moet je me met rust laten. En als je dan boos wordt moet je niet meteen met één of andere Pool gaan liggen neuken! Dat is onvergefelijk.

Ten vierde wilde ik je graag vragen om weer bij elkaar te komen. Het spijt me namelijk vreselijk (zie ook mijn eerste punt). Ik had je nooit een hoer moeten noemen, ook al heb ik je voor de vierde keer betrapt met een andere man. Na deze periode te hebben gehad om mijn grenzeloze woede af te laten koelen en mijn verdriet als rivieren uit mijn ogen te laten stromen, ben ik er klaar voor je het te vergeven. Je zei dat je nooit meer vreemd zou gaan en ik heb geaccepteerd dat ik je gewoon maar moet vertrouwen hierin. Een vijfde keer is daarentegen de druppel, dus wee je gebeente als je mij nog een keer bedriegt.
Ik weet trouwens niet goed hoe je deze brief zou kunnen beantwoorden aangezien ik geen adres meer heb. Daarom heb ik besloten overmorgen om half 11 langs te komen met al mijn spullen, ook de stapel dozen ik bij mijn moeder heb opgeslagen. Tot overmorgen dus.

Liefs en knuffels,

Eddie.

PS. Die dodelijke verwondingen van de ruzie in de bar vielen uiteindelijk wel mee. Één van de drie mannen had een nare schram boven zijn linkeroog en na één nachtje bij de EHBO slapen mocht ik ook weer vertrekken, dus maak je hier maar geen zorgen over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten