zaterdag 27 december 2014

Ballade de Melody Nelson

Het jaar 2014 telt nog 5 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht gebonden.

Nummer 5: Serge Gainsbourg - Ballade de Melody Nelson
https://www.youtube.com/watch?v=xZDDDFNHApI



De kerst is voorbij. 'Dring Dring'. Het wekkertje gaat. '$noezz'. Ik draai, ik keer, ik draai en keer en keer nog een keer. Het wekkertje gaat opnieuw. '$$noeezzz'. 'Dring, dring'. Ik stap mijn nestje uit.
De raampjes zijn natjes en witjes; het sneeuwt vandaag. Ik knip in mijn vingers. Mijn strakke zwarte broekje en mijn zijde overhemdje aan. Het is tijd voor een vers verhaaltje en een nieuwe wandeling door de buurt. Ik draai mezelf de deur uit en voel de witte vlokken op mijn bruine huidje smelten. Vandaag ken ik geen kou, maar stoom ik voor jou.
Klinkkling rinkelen mijn metalen sleutelbosjes in mijn ienie minie skinny jeanies. Ik voel mijn zak en frommel ermee. 'Bliep bliep', zegt de roze Cadillac op mijn oprit. 'Vroem vroem' zeggen de acht cilinders.
Het opritje achter mij, de wegen voor mij vrij, de meisjes aan 't spelen blij, zien hoe ik voorbij ze rij. Honk honk, toeter toeter, boem baf, oeh auw.
'Gaat het wel meisje?'
'Het is mijn knietje meneer, ik heb zoveel pijntjes.'
'Toch niet teveel pijntjes? Wil jij soms een kusje?'
'Ik weet niet meneer, is dat niet gek?'
'Maar gek is goed? En jij bent zo mooi.'
'Ik heb wel veel pijntjes meneer.'
Ik geef een kusje. Eerst op haar knietje, dan op haar mondje, dan in haar nekje, op een moedervlekje. 'Vroem Vroem' brult de motor wild bedaard.
'Waar gaan we heen meneer?'
'Naar mijn huisje, voor meer kusjes.'
De sneeuw stroopt de snelheid en smeert de spanning. Het meisje heeft een lipje dat naar boven krult en glanst van 't speeksel. Rossige haartjes, kortgeknipt en piekerig, eronder een neusje, wippig en kneuterig. Haar borstjes spelen verstoppertje onder haar lichtblauwe jasje.
'Klinkkling' rinkelen de steutelbosjes in mijn zakjes. Klak klinkt de deur en krik en krak klinkt het bed. Tjsik brandt het vuurtje en pfoew de sigaret.
'Meneer, mijn knietje is nu beter, mag ik weer terug naar ons sneeuwpopje?
'Klinkkling, Vroem Vroem. Honk Honk'. Zwaai, zwaai.
Het meisje speelt weer in de witte sneeuw met haar vriendinnetjes.
Het avontuurtje weer achter mij, vast nog meer meisjes vrij, klaar voor wat vleierij en zin in een vrijpartij. 'Vroem Vroem.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten