maandag 22 december 2014

Storm

Het jaar 2014 telt nog 10 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht gebonden.

Nummer 10: Godspeed You! Black Emperor - Storm
https://www.youtube.com/watch?v=61LZKhBgDso


De storm breekt door.
Staat voor de deur
Beukt als een dwaas.
Huiver in angst.

De zee verstoot
het water stijgt.
De deuren sluiten,
'Tis niet genoeg.

De wind verwaait,
een kind verdrinkt.
Een boom verwijderd
De dakpan zingt.

Ik span mijn borst.
en maak me boos.
Pomp als een eindbaas.
God hou me vast.

Ik krijs de wind.
In één vlaag weg.
Ik vaag je woordloos
Aanschouw mijn toorn.

Ik en de wind,
in strijd verwoed,
De trommel waffelt,
tot in de dood.

Maar niemand sterft.
De doof gesmoord.
glijden duf samen
Het donker in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten