woensdag 17 december 2014

Echoes

Het jaar 2014 telt nog 15 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht.

Nummer 15 Pink Floyd - Echoes (Pompeii versie)
https://www.youtube.com/watch?v=JQ2pTamaqQ4


Beste Jochem,

Alles goed met je? Met mij wel in ieder geval! Ik zag op Facebook dat je nog maar 15 verhalen hoeft te schrijven. Al 85 gedaan dus. Knap hoor. Zoals je weet ben ik met een soortgelijk project bezig en dat loopt ook nog als een trein. Laten we er samen een biertje op drinken op 31 December als onze projecten aflopen.
Waarom ik je eigenlijk een mailtje stuur is omdat ik je graag wilde bedanken voor het lekkere eten van gisteren. Hoewel ik natuurlijk zelf gedwongen werd de nodige voorbereidingen te treffen, heeft het mij goed gesmaakt. Echt hartstikke bedankt. Ik heb wel een tip voor de volgende keer. De pasta mag je een minuutje of drie korter koken. Het hoort nog een klein beetje een bite te hebben in plaats van dat het een soort smurrie wordt. Maar dat maakt voor de rest niet uit hoor, volgende keer beter. Feitje: Wist je trouwens dat veel mensen, in plaats van bij de televisie, aan tafel eten als ze een beetje willen genieten van wat ze hebben gemaakt? Gewoon even een feitje hoor.

Weet je, ik merk nu dat deze hele passief agressieve charade wel in de prullenbak kan. Ik vind het vervelend om te schrijven en ik kan het volgens mij ook helemaal niet. Ik wil helemaal niet tegen je liegen en ik wil dingen ook niet beter maken dan dat ze zijn. Dus om eerlijk te zijn: ik vond het eten niet lekker gisteren en ik vond het heel vervelend dat jij mij het vuile werk liet doen. Eerst moet ik helemaal boodschappen halen, die ik nog zelf moest betalen ook, en daarna heb ik al het werk in de keuken gedaan! Ik heb zelfs de afwas van gisteren voor je gedaan. Ik heb veel voor je over en ik weet dat we erg close zijn, maar toch vind ik dat je dit soort dingen toch niet aan mij kan vragen. Het allerergste is nog wel dat je mij met het bord op schoot voor de televisie hebt gezet en mij daar drie uur lang alleen hebt gelaten. Ik was op een gegeven moment zo ingekakt dat ik te lui was de afstandsbediening te pakken! Ik heb zelfs een hele aflevering van De Wereld Draait Door gekeken. Afschuwelijk!
De volgende keer als je weer voor mij kookt hoop ik op iets meer aandacht en liefde van je. Overigens vind ik dat je voor de rest prima bezig bent hoor. Maar pas je een beetje op met teveel snoepen, ik zag laatst een bandje rond je buikje die ik daar niet eerder had gezien.
Grapje hoor ;)

Tot snel,
Groetjes Jochem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten