zaterdag 1 november 2014

Starless

Het jaar 2014 telt nog 61 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  

Nummer 61: King Crimson - Starless
https://www.youtube.com/watch?v=hSx4i8nLLjw

Voor mij zijn er vannacht geen sterren.
Ik kijk omhoog de lucht is leeg.
Dezelfde noot blijft maar herhalen.
Obsessies met een dode steeg.

Mijn maan verschijnt en volgt mijn acties,
bekijkt me met haar krateroog.
Voel me soms naakt, voel me soms schuldig
Ik jou mijn zwart gat inzoog.

Ik zeg de maan: 'lief geef me sterren,
ben bang in dit zo donker hol,
Ik wil graag licht, gevoel voor ruimte.
maak jij de lucht voor mij weer vol?'

Mijn maan is zacht en vol bezinning.
Ze knikt en kust de sterren terug.
De ruimte krijgt weer vorm en diepte,
wit licht schijnt fel uit onze brug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten