dinsdag 18 november 2014

White Rabbit

 Het jaar 2014 telt nog 44 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  


Nummer 44: Jefferson Airplane - White Rabbit
https://www.youtube.com/watch?v=XR8LFNUr3vw

Oh woonde ik maar in de hippe jaren zestig.
Baarden, lange manen en een bloem in je haar.
Legendarische artiesten en nog iets om voor te vechten.
Sexy vrije liefde en het rode gevaar.
Volkswagenbusjes en het vredes gebaar.

Maar denkend aan mijn eigen tijd met kansen voor het grijpen.
Lijk ik misschien gevaarlijk veel op Heidegger Twee.
Irrationeel nostalgisch in de ban van het verleden.
Onder indruk van het heden voert modern geluk mij mee.
Vroeger was alles beter, sullig ongerijmd idee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten