donderdag 6 november 2014

I Let Love In

Het jaar 2014 telt nog 56 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  

Nummer 56: Nick Cave and the Bad Seeds - I Let Love In

De obsessie jankt dieper in mijn bevend vlees, dik aangekleed lijk voor mij.
Een wilg gebogen net een gier staar ik de drang geborgen.
Slechts ijdel geratel, er is niets gelogen. Het lichaam heeft nogmaals de geest verworgen.

Een scene onderhuids dan in de spiegel niets, oogjes blauw en strak dwalen weg
en heen, de gier danst en hij zingt en hij krijst en hij spuugt en hij kermt en hij...
Vanwaar geen blik terug of is die daar alleen wanneer mijn acht verzonken huilt.

En het rent en het jaagt en het vreet en het krijst en het dringt door in mijn zwak gestel.
En het voedt en het slikt en het schrokt mij zo op ik struikel ik trap er zo in.
Het went en het went en het went en het went zeg ik tegen mezelf maar ik trap er niet in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten