vrijdag 28 november 2014

On Horseback

Het jaar 2014 telt nog 34 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht 

Nummer 34: Mike Oldfield - On Horseback
https://www.youtube.com/watch?v=1_g-gTcohSQ


Wat te doen
Ik ben verdwaald
De wereld biedt geen houvast
Tot de lucht
Plots openbreekt
En Jezus voor mij neer daalt

Jezus zegt
Neem plaats mijn zoon
Hier op mijn leren sofa
Zeg het maar
En toon geen schroom
Vertel wat je begeert

Op de rug
Van een groot paard
Draaf ik over velden
Met de wind
Strak door mijn baard
Tezamen in galop

Zonder pijn
Even sereen
De waanzin uit mijn hoofd
'T denken kalm
Maar niet alleen
Dat is wat ik begeer

Wat stopt jou,
Te werk te gaan
Wat laat jou halt houden
Alles weg
Stap van je baan
Laat alles hier toch achter.

Kon ik maar,
Doen wat ik wil
De chaos houdt mij tegen
Nooit kan ik
Nog in 't geheel
Zuiver en helder denken

Ik verval
Snel tot een kind
De wereld wordt weer simpel
Maar ik weet
Doch bijna blind
Ook jij bent slechts een waan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten