vrijdag 3 oktober 2014

River in the Road

Het jaar 2014 telt nog 90 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  


Nummer 90: Queens of the Stone Age - River in the Road 
https://www.youtube.com/watch?v=8HVdhS936Dc

Ik ren in een doos vol wol,
Mijn dromen smachten jou.
De dekens voelen als een wolk.
Maar 't is hier nimmer koud.

Ren maar schatje, ren.
Ik blijf hier toch wel staan.
Ik huil geen tranen van verdriet,
Pak me kort beet met je blik,
Staar me aan, vertel me niets

Zoete blonde honing lokt altijd.
Zelfs in een zacht nest vol liefde.
De brandstof blijft maar vloeien
Je stookt het vuur maar op.

En ren maar schatje, ren.
Ik blijf hier passief staan,
Al kies je voor wit pluizig snoep,
Het vuur in mij blijft aan,
Soms gaan die dingen zo.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten