maandag 13 oktober 2014

3030

Het jaar 2014 telt nog 80 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  


Nummer 80: Deltron 3030 - 3030


Ik, Deltron Zero, werd wakker in het jaar 3030 en zag dat de wereld er compleet anders uit zag dan eerst. Waarom? Ik moest erachter komen! Gisteren was alles nog fantastisch! Ik was eindelijk gesetteld in dit toekomstige jaar en alles liep op rolletjes. Ik liep naar buiten en vroeg aan een voorbijganger 'wat is er gaande!'
Hij had geen idee!
Ik dacht diep na en dacht daarna nog dieper na en bedacht me dat iemand in het verleden iets aangepast had wat de volledige koers van de wereldgeschiedenis had aanpast! Omdat ik als enige van alle mensen hier uit de 20ste eeuw kwam, was ik de enige die deze aanpassing zag! Ik moest hier aan wat aan doen.
Dus ik nam mijn tijdmachine en reisde terug naar het moment waar ik zelf de toekomst in ging. Waarom dat moment, ik weet het niet, maar iets anders kon ik niet verzinnen.
Eenmaal terug in het verleden zag ik een man met een masker een vlinder dood slaan!
'Halt!' riep ik hem toe.
'Snap je het dan niet' riep hij terug en verwijderde het masker. 'Ik ben het zelf, Deltron Zero uit een andere tijdlijn, jij en ik, ik en jij, wij zijn hetzelfde.'
'Maar waarom dan!?'
'Ik wilde ons een les leren. Jij wilde de veranderde geschiedenis weer aanpassen, omdat het zo lekker ging in je leven en omdat dit gedoe jou niet uit kwam, maar dat is niet de bedoeling. Slechts omdat het in jouw leven even niet lekker loopt moet je niet gelijk allerlei andere levens beïnvloeden.
'Dank je wel Deltron Zero uit de andere tijdlijn! Ik ga hier over na denken.
Ik nam de tijdmachine terug heen naar 3030 en besloot te berusten in de situatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten