woensdag 1 oktober 2014

Love Me, Please Love Me

Het jaar 2014 telt nog 92 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één van mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.  

Nummer 92: Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me.

Roze suikerspinnen plakken aan mijn babyhuidje.
Ik hou jouw lieve buik al zes jaar stevig beet.
Mijn pandabeer vol liefde, altijd half aangekleed.
Dan een geluid en een schaduw daar op onze vloer.

Naast ons valt een teddybeer zielig op zijn stuitje,
De kraan schudt, en giert en draait, en stopt dan plots.
Hij zakt naar ons en wij in angst beven stil als rots.
Oh pak ons samen, draai ons toch alstublieft geen loer.

Samen omhoog, ik kerm een zacht en bang geluidje.
Onze huiden trekken, gaan we dan samen misschien?
Maar dan val ik naar benee, om jou nooit meer te zien.
Je t'aime, oui, pour toujours, je t'aime, oh mon Amour.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten