donderdag 25 september 2014

Nottingham Lace

Het jaar 2014 telt nog 98 dagen. Om de pijn te verlichten van het korter worden der dagen breng ik u elke dag één mijn persoonlijke, met zorg samengestelde, top 100 nummers aller tijden, met aan elk nummer een associatief verhaal of gedicht verbonden.

98: Buckethead - Nottingham Lace

https://www.youtube.com/watch?v=iyKpoh1YHew

De koplampen bestralen de weg die vluchtig onder mijn auto door kabbelt.
Ik ben alleen in een landschap van bomen, rivieren, bergen en een enorme maan.
Naast de maan prikken de sterren van de Melkweg ongewoon fel in mijn ogen.
Ik schakel naar zijn vijf en druk het gaspedaal vol in, zoals ik ga, gaat de baan.

Ik versnel subtiel en jaag op het geluid wat zich nog moeiteloos verdedigd.
De rivier nu wordt een blauwe streep, de bomen slechts een groene waas,
Een knal verspreid zich achter mij, maar ik hoor het slaan van mijn hart.
Ik stijg op en vlieg richting de sterren, het licht is nu mijn haas.

Het zwart wordt langzaam opgevuld door stralen van wit licht en ruis.
Ik scheur door wolken die sterren janken en zie dwergen sterven zo triest.
Ik zet door totdat ik overal ben, in alles verbonden, met ieder tegelijk.
Met mijn pedaal nu beneden snel ik het licht in, verdwijn ik, in het niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten